GGTCAAGGGGCCAATAGAGAGGCTCCTCTCTCACTCGCTAGGAGGCAATTGTATAACAATGCTTACTGCATCGATACATAAAACGTGTCCATCGGTTGCCCAAACTGTGAAGTGTCTATCACCCCTAGGCCCGTTTCCCGCATATAAACGCCAGGTTGTATCCGCATTTGATGCTACCGTGGATGAGTCAGCGTCGAGCACGCGGCA
GGAGTGAGCCTACCTCCGTTTGCGTCTTGTTACCAATGAAAAAGCTATGCACTTTGTACAGGGTGCCATCGGGTTTCTGAACTCTCAGATAGTGGGGATCCCGGGAAAGGGCCTATATTTGCGGTCCAACTTAGGCGTAAACCTCGATGCTACCTACTCAGACCCACCCCGCGCGGGGTAAATATGGCACTCATCCCAGCTGGTTC
TCAAGGTTACTTTTTGGATACCTGAAACAAATCCCATGGTAGTCCTTAGACTTGGGAGTCTATCACCCCTAGGGCCCATATCTGGAAATAGACGCCAAGTTCAATCCGTATTCCGACGTACGATGGAACAGTGTGGGTGAGACGTGCTTCATTTATACCCTACGCAGGCTGGACCGAGGTCCGCAAGGCGCGGCGGTGCACAAGCAA
The Power to Stop Time
Adrian Ghenie, ‘Persian Miniature’, 2013 (detail)

“After entering tens of pavilions where the arts of all countries rush to your mind with installations, electric artifices, conceptual artifices, you get to that point where the map of the Biennale ends its buzz. Adrian Ghenie‘s paintings have the power to stop time from its passing. After all the screens, holograms, projections and optical illusions, painting moves you through the way it sections a thought in a still, thick paint, or maybe the dream of an entire world.” —Andra Matzal, Think Outside the Box

“După ce intri în zeci de pavilioane unde artele tuturor țărilor se reped spre minte cu instalații, artificii electrice, artificii ale conceptului, ajungi în punctul în care harta Bienalei de Artă se oprește din zumzăit. Picturile lui Adrian Ghenie au forța aia să oprească timpul în loc. După ecrane, holograme, proiecții, iluzii optice, pictura te zgâlțâie prin felul în care secționează nemișcat, în vopsea densă, un gând sau poate visul unei lumi întregi.” —Andra Matzal, Think Outside the Box